29 oktober 2008

Skuggan av ett tvivel

Hej


Idag har jag sett "Secret Window" som en sån mes som jag tycker var rätt scary. Så den kommer jag inte se om. Den var rätt obehaglig och så... Betyg 2 av 5.

Sen såg jag en bättre film: Skuggan av ett tvivel. ( Shadow of a doubt )
En Hitchcock från 1942. Men bl.a. Teresa Wright och Joseph Cotten.

Unga Charlie ( Teresa Wright ) tycker att hennes familj har det sissådär så hon vill telegrafera sin älskade morbror Charlie ( Joseph Cotten ) , men vi kallar honom Charles för att inte blanda ihop karaktärerna. Just som hon ska kontakta Charles får hon veta att han ska komma inom kort och hon blir jätteglad.

Hon älskar sin morbror men han beter sig konstigt när två journalister ( Macdonald Carey, Wallace Ford ) som egentligen är poliser kommer till huset. Vad är det han döljer? Vem är han egentligen?
Den här filmen är rätt spännande men aldrig läskig vilket är en lättnad för mig som inte gillar när det är läskigtm det är rätt obehagligt...

Inga kommentarer: