3 oktober 2008

It's autumn now!

Hej!


Idag gjorde vi färg av bär och blad. Det blev sådär. Bilden som jag sen gjorde med vår grupps två färger ( rosa/lila och spenatgrön ) blev skitful.



Det är höst och lövens klorofyll är som borta.. Eller.. På en del träd iallafall.. Hehe. Typ de flesta lönnarna har inget grönt. Iallafall, nu är det karoten i bladen. Hehe, låter jag smart? Försöker komma ihåg vad färgerna hette. Gul var något på 'x'.. Don't remember.



På måndag ska vi till naturskolan. Ska bli kul, beror på vad vi ska göra. Eld är kul, men det blir det nog inte. Hoppas att vi slipper gå till den igenväxta sjön och samla småkryp. Det är inte så kul...




Här är en 'mobil' som jag gjort av material från pysselklubben som jag är med i.. Hehe. Ful, men de blå stenarna lossnade hela tiden och den dampade lite.. Men nu hänger den där, helt stilla.. Hehe..



Har plockat sten för att göra nån ljus-anordning. Om man sätter stenarna och målar dem lite till typ troll och sätter värmeljus mellan dem så blir det mysigt.



Byggde detta kapplastavstorn ( använde alla stavar jag hittade ) för typ en vecka sen. Pappa blev impad och sen lät det när jag fällde tornet med en tyg-freespee ( hur stavas det?? ) .. Brak!! Hehe.



Höstlöv:

1 kommentar:

Anonym sa...

Frisbee stavas det,
Skoj!