24 oktober 2008

Idag... ...

Hej...


Sitter här vid datorn och har just druckit lite äppel/päronjuice. Det är lite kallt... Läser här om en 15-årig tjej som bor i Afrika. Lyssnar på 'Lemon tree' för att i programmet 'Musikmaskinen' så sjöng dem den låten så jag tänkte höra hur den egentligen lät. Nu är det slut..


Idag höll vi på med USA-valet som håller hus den 4:e november. Barack Obama för Demokraterna och John McCain för Republikanerna ( George Bush är Republikan ). I DN stod det att John McCain är mot abort och för Irak-kriget, 72 år, fd bombflygare under Vietnamkriget och han har varit i politiken länge. Barack Obama är 47, för abort och säger att han inom 16 månader ska ha alla USA:s trupper borta från Irak. Har inte varit iniom politiken så värst länge.


Men jag är inte så politiskt inriktad men valet där borta rör väl typ alla eftersom att det är ett sånt mäktigt land. Vet inte vem jag skulle rösta på för jag vet egentligen inte så jättemycket om vad de står för i fler frågor.


Nu lyssnar jag på musik från 'Sagan om ringen' igen.. Måste bara sätta in lite bilder...


Frodo i Vattnadal i Elronds hus.

Ond mot gott. Här kommer onda varelser mot de godas Minas Tirith.

En alv och en människa. Legolas och Aragorn...

Inga kommentarer: