25 oktober 2008

Luktar gott här i huset

Hejsan!


Idag har jag målat betong och ritat lite på konstkursen. Mulet och tråkigt väder.


Bakade muffins. Vanliga muffins och så satte jag i russin i två och chokladbitar i två. De tio resterande var utan extra grejer. Min syrra fick sätta glasyr på sju stycken som hon bad om att få göra. Vet inte hur det blev, har inte sett dem efter hennes makeover..


Kollade just upp vart Mount Rushmore ligger i USA. South Dakota är det. Skulle vilja se det där. Skulle vara coolt. Men det kanske ligger lite off.

Låten "Strangers like me" med Phil Collins från tecknade Disney filmen "Tarzan" är bra. Lyssnar på den nu. "Tarzan" har faktiskt några av de bästa låtarna från Disneys tecknade filmer. Bra film också. Har väl sett den typ två tre gånger. När jag var liten. Känns inte som att jag skulle uppskatta den lika mycket om jag såg den nu...


Nu lyssnar jag på "Son of man" som också är från "Tarzan". Bra låt. Samma frilla hela tiden. Snygga kläder, host.. Inte..


Undrar vad vi ska äta till middag. Ska fråga.. Biff och pommes.. Gott.


Har tänkt på vad buddhismen menar med sin lycka och så. Att vår livstörst ger oss lidande. Det stämmer rätt bra även om det även ger lycka. Som när man vill bli populär. Man kanske har vänner men ibland lider man när man blir ledsen och så. Men verkar rätt trisst att inte söka lycka och så... Nåt ska väl hända i livet liksom...

Inga kommentarer: