11 oktober 2008

Långt inlägg med allt ( en del ) om idag och igår

Hej hallå !



Lyssnar på Creedence. De har ju så himla bra låtar. Just nu: 'Looking out my back door'. Inte mycket till text men låten är ju bra ändå. Nu tog den slut. Just nu: 'Born on the bayou'.
Ska på konstkurs idag igen. Ska hinna med Panduro innan. De stänger 16.00 i stan för jag hoppas att de har mer prylar än vad de hade i den lilla affären där jag bor. Ska köpa glasfat, glasvas, lack-material, pussel utan motiv och kraftiga naturpapperspåsar. Hehe. Det är väl lite troligt att de inte har allt men man får hoppas.
Igår åkte Jesper ut ur Idol. Men han har ju iallafall kvar sina fina vita tänder som han stolt visade upp hela tiden... Han är ju så trisst på scenen så det gör inget att han åkte även om jag hoppades att Robin som sjöng 'Mercy' skulle åka. Han är kass... Hejar på Sepideh, även om hon sjöng en skitlåt...
Jag måste säga att det måste vara det sämsta startfältet någonsin i år, vad Peter Jihde än babblar om...
Åt Marabou mjölkchoklad.



Just nu: 'Green river'. / Creedence Clearwater Revival.


Hoppas att vi äter något gott ikväll. Åt hämtpizza igår. Ingen höjdare precis... Gillar hemmagjorda 1000 gånger mer. Men jag lagar ju inte maten så jag ska inte klaga. Tack till mina föräldrar som lagar all god mat ( inte alltid god när man experimenterar med nya rätter ).
Tack för maten,
den var god,
den gav styrka, kraft och mod.


Just nu: 'Youngstown' med Bruce Springsteen.


Så här hoppas jag enligt det man hört och sett hittills att Idol slutar:
1: Sepideh ( även om det alltid går åt skogen för vinnarna... ) , 2: Anna, 3: Robin E, 4: Alice, 5: Johan, 6: Loulou, 7: Kevin, 8: Yasmina, 9: Lars, 10: Robin B... Och så Jesper som åkte.


Just nu: 'Murder incoporated' med Bruce S.
Den tog slut. Nu: 'Glory Days' med Bruce S.


Igår såg jag typ 5 avsnitt av Vänner. Lånade box 1 av en kompis. Thank you a lot :) Serien är bra, hittills. Troligen blir det kanske lite meningslösare senare precis som många andra serier men det är tio säsonger, jag ska se alla innan jag dör har jag bestämt... Hehe.

5 filmer jag har tänkt att se innan jag dör även om jag inte har så stor uppfattning av dem:
Star Wars. Säker trissta men jag ska ge dem en chans.
Karate Kid. Har den hemma men har inte sett den än.
Bourne-filmerna. Har ju sett den första, då får man ta och se de andra också.
Pearl Harbor. Anna snackar om den hela tiden så man får väl ta och se den nån gång.
Psycho. Har den men har inte sett den än.


Just nu: 'Radio Nowhere' med Bruce S.
'Prove it all night' med Bruce S. :
Just nu: 'American Land' med Bruce S.

En sista bara:

Just nu: Filmmusiken till Titanic : 'Irish party in third class'... Nice stuff.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Svar: Ja, visst gör det =o)

Bannanas sa...

Hallå!! De e ju Robin som ska vinna!! tror ja.. De va väl han me lite rött hår? kollar ju inte på Idol.. E den lilla killen me än? Han som typ e lika gammal som mej ;p