21 januari 2009

Classic actors and actresses

Hej hej!


Kanske du hört talas om dem? Kanske inte.. Jag tycker iallafall att klassiska skådisar från förr är rätt coola, eller nåt liknande. Sätter in några bilder på några av mina favoriter. Kanske känner du igen någon. Förr togs typ alla bilder som var pr för filmer i svartvitt, så filmerna var ofta i färg, men inte fotona. Så du vet.


KATHERINE HEPBURN


Den film jag sett med henne ( hittills ) var rena sömnpillret ( Afrikas drottning ), men jag tycker ändå att hon är en tuff och egen person. Hon hade ofta byxor medan de flesta andra kvinnor hade klänning och kjol. Hon var egen och jag hoppas att hennes andra filmer är bättre. Ser gärna "Bringing up Baby" och "The Philadelphia story".



GRACE KELLY


Hon är inte precis min absoluta favorit, men hon var bra i "Rear window". Brukar för det mesta, eller typ alltid, ha dyra klänningar på film. Aldrig något alldagligt, alltid en superdesignad klänning. Gifte sig och blev prinsessa.



JAMES STEWART


En av mina absoluta favoriter. Han har en tendens att nästan vråla på film när han pratar, men det är okej. Han var med länge och en av de största skådisarna. Gillar många av hans filmer, "Vertigo", "Rear window" och "It's a wonderful life", bland annat. Var vän med Hitchcock och var med i många av hans filmer.


AUDREY HEPBURN


Väldigt vacker och extremt smal, men en rolig skådis. Spelar ofta glada karaktärer som är spralliga och glada av sig. Sjunger "Moon river" i "Breakfast at Tiffany's" och den låten gillar jag. Lugn och fin.http://www.youtube.com/watch?v=BOByH_iOn88


CARY GRANT


Inte en av mina favoriter, men han var ju typ störst. Han är ju inte dålig, men han känns alltid så gammal. Passar inte med de unga damerna han får spela mot, Grace Kelly m.fl. Annars är det inget fel på honom.


MARILYN MONROE


Norma Jean Baker hette hon egentligen har jag för mig. Har bara sett en av hennes filmer, "Some like it hot". Hon verkade lite virrig, men hon är känd och 'klassisk'.
Det var några. Men jag har egentligen inte sett så många med varje. Typ 1. Har sett många med James Stewart, 3 med Audrey Hepburn, 2 med Grace Kelly och typ 2 med Cary Grant. Inte riktigt säker på den siste.

Inga kommentarer: