18 januari 2009

Sunday, men ingen sol

Hej hej!


Trots att det engelska spräket säger så så är det ingen sol. Det heter ju sunday. Soldag. Men ingen sol inte. Hehe.

Idag har jag sett Ron Howards verklighetstrogna film "Apollo 13" om tre astronauter som ska till månen men deras rymdskepp går sönder och de 'kämpar mot klockan' för att tillsammans med Houstons team komma på hur de ska ta sig hem medan deras familjer sitter klistrade vid sändningarna om denna katastrof i hopp om att de ska komma tillbaka friska och krya.

Filmen var faktiskt bättre än jag trodde. Och jag säger det, jag som brukar vara så kritisk som Anna påpekat ( och det är ju typ sant ) på sin blogg. Men iallafall är den här filmen bra, rekommenderas till alla som klarar filmer på över 2 timmar med att det mesta utspelar sig i litet utrymme på ett rymdskepp.

På tal om annat börjar det mörkna. Svart. Såg en svartvit Hitchcock-film igår, "Utrikeskorrespondenten". Den hade häpnadsväckande bra specialeffekter för att ha gjorts mitt i andra världskriget, där den också utspelar sig. Precis i dagarna före man förklarat krig.
En bit av filmen påminner starkt om "Titanic"s sjunkar-scener. Har funderat på att köpa en 4-dvd box med en massa extramaterial till "Titanic". Skäms lite över att inte ha den... En sån bra film.

Vi ska äta lax till middag och imorgon är det måndag. Mån-dag. Månens dag.

Inga kommentarer: