16 januari 2009

Hamburgare till middag, homemade.

Hejsan svejsan!



Idag är det fredag. Det betyder god middag och myskväll framför tv:n. Let's dance går ju ikväll klockan 20.00 så den tiden får man passa. Vi ska äta hamburgare till middag. Homemade. Men jag gillar nog grillade, hemmagjorda hamburgare mest. Gott gott med grill grill på sommaren. Ne, nu längtar jag till sommaren i Båstad. Can't wait.


Pappa har skaffat sig Bruce Springsteens nya skiva. Den är ju inte utgiven så man undrar ju vad för sorts skiva pappa har då. Typ olaglig har jag fått reda på, men han säger, precis som han brukar, att han ändå kommer köpa typ 3 ex av den riktiga skivan sen. Cd, vinyl och typ en extra cd... Så är det. Bild: med "hans" band E street band.

Jag hittade en del fina bilder från aktuella och braiga "Australia" så jag visar dem här. Rekommenderar filmen.

Drover ( Hugh Jackman ) i slagsmål vid baren i Darwin. Kul scen om du frågar mig. Roligt roligt. Inte våldsamt...


Nullah ( Brandon Walters ) gömmer sig för Mrs. Boss... Ja du, gissa vem det kan vara. Eller så gömmer han sig för Neil Fletcher ( David Wenham ) men just nu kanske det inte har sån betydelse...

Drover ser allmänt cool ut på sin häst med en "trevlig" liten explosion i bakgrunden.

Nicole Kidman ( som jag inte gillar ) som en 'drover' som är samma ord som fösare, men in english. Nåt liknande iallafall. Så herr Jackmans karaktär är liksom namnlös.

Huvudskådisarna med the director, Baz Luhrmann. Eftersom att hans andra filmer är lite... annorlunda så fick jag konstigt nog för mig att han ser konstig ut. Men så fel kan man ju ha. Ser fullt normal och frisk ut. Som tur är är denna film inte filmad som hans andra. Bra det. Isåfall skulle den här nog inte vara lika bra.

2 kommentarer:

Bannanas sa...

Vilka fördommar du har ;P Så om ja typ skulle prata konstigt skulle ja se konstig ut oxå xP

Gott me hamburgare, här ska vi få smörgåstorna me lax å räkor :D Mums de e ;)

Hanna sa...

Hehe, ja fördomar. Borde kanske försöka att inte ha det...