24 januari 2009

Lite nytt om Harry Potter 6

Hej hej!


Sidan har säkert funnit länge så jag kanske inte är den mest uppdaterade, men jag gick in på 'the official site' för nya Harry P-filmen. Jag älskar ju de där filmerna, så det kom som en gåva från ovan, hehe.
Trailer för filmen
Trailer som faktiskt säger en hel del. Kan ju knappt vänta till juli... Trailer känns liksom lite som att den är spännande, även om David Yates som regisserade förra filmen ( jag tycker inte att han gjorde ett särskilt bra jobb med den ) ska göra den här också. Troligen sjuan också, som förresten ska delas i två delar för att de ska få ut så mycket pengar som möjligt...

Lite fler bilder som kommit ut nu:
Den unge Tom Riddle ( i svenska översättningen: Tom Dolder ) spelas av Hero Fiennes-Tiffin. Aldrig hört talas om honom. Säkert släkt med Ralph Fiennes som spelar Ni-vet-vem... Tydligen är den här pojken systerson till Ralph F. Enligt Wikipedia...
Michael Gambon spelar sedan 3:an prof. Albus Dumbledore. Här bakom sina minnen.

Jim Broadbent spelar prof. Horace Slughorn ( svenska översättningen: Snigelhorn ). Man får väl hoppas att han presterar bra. Slughorn är nya trolldrycksläraren, och Snape får ta över som lärare i Försvar mot Svartkonst.

Här sitter de tre ungdomarna och snackar, troligen hos Ron.

Snackar i Gryffindors sällskapsrum. Harry visar nån bok. Vilken kan man ju undra.

Pressbild med Jim Broadbent och Daniel Radcliffe.

Alla som läst boken vet vad som händer här, om de minns vad de läst. Det är en viktig del av handlingen så jag ska inte avslöja något.

Dumbledore visar upp ett mycket viktigt minne för Harry.

Alla bilder hittade jag på google, om någon undrar.

Kan inte vänta tills man får se den på bio. Kommer säkert se den minst två gånger, kanske...

Själv skulle jag vilja att antingen Alfonso Cuarón som gjorde trean, eller Mike Newell som gjorde fyran borde göra den här filmen, men så blev det tydligen inte... Synd.

Läser lite fakta och det står att alla ska spela i de sista filmerna. Med 'alla' menar jag alla som varit med och har viktiga roller. Då kan man andas ut. Men sorgligt nog står det att Maggie Smith, som så bra spelar McGonagall har cancer. Hoppas att hon blir bättre.

Annat är att jag måste sluta skriva nu. Hoppas att du orkade genom inlägget, det blev rät tlångt med alla bilderna.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nej vad tråkigt att Maggie Smith har cancer! :/ bara det är inte är så allvarligt.
Jag längtar oxå till nya Harry potter! :)