14 januari 2009

Skola, skola, skola. Men det är okej

Hejsan!


Idag har det varit skola. Skola, skola, skola. Spanska, matte, no och engelska. En helt okej men lite lagom trisst dag. Som vanligt. Som vanligt sitter vi typ nio vid ett bord för fem i matsalen, men det gillar jag. Kul. Fick spaghetti med köttförssås till lunch. Imorgon är det gympa, inte kul. Jag hatar det väl inte, men jag måste säga att det inte är mitt favoritämne precis. Inte den mest sportiga människan.


Lyckades få pappa att se "Fantomen på operan" för jag märkte att jag inte hade någon läxa som behövde göras idag, så varför inte se en film? Man märker fler och fler detaljer. Det är en sån vacker film. Romantisk och samtidigt fruktansvärt tragisk. Man vet inte om man tycker synd om eller ogillar Fantomen som gömmer sig i grottorna under Le Opera Populaire i Paris. Men jag rekommenderar den till 100% till allt och alla som gillar romantik och sorgliga historier. En väldigt vacker film.

Läser om kloning och genteknik på no:n. Undrar om det bara är jag som tycker att det är intressant..? Fåret Dolly har vi läst lite om. Tänk om man skulle klona sig själv. Tänk att de en kopia av sig själv framför sig. Låter rätt läskigt.

Inga kommentarer: