5 januari 2009

Halsont i januari, inte så ovanligt

Hej hej hej!


Idag är det måndag, men det är ju lov så man kan tänka att det är helg ändå.

Såg den sista filmen i andra Hitchcock-boxen idag så nu är de slut. Men det finns en del andra man kan tänka sig att så som inte fanns med i dem där film boxarna. Dagens film var "Arvet" ( "Family plot", orginal titeln ). Den var rätt bra, bättre än de två tidigare filmerna som inte var så mycket att komma med.
Ritade av Harrison Ford två gånger, samma bild. Men de olika porträtten blev inte lite olika. Han ser alltför smal ut på en bild, och för ledsen ut på den andra. Men det är ju rätt svårt att rita av folk, oftast, eller mer 'alltid'.

Har halsont så jag har tagit en del läkerol och halstabletter. Men det hjälper ju inte så mycket.
Det är kallt ute, och it's getting darker. Snart är det kolsvart. Men vi går mot ljusare tider, som man säger. På torsdag är det skola, men det borde jag väl inte tänka alltför mycket på. Tar det som det kommer.

Men om jag helt gjorde det skulle jag vilja se "Sagan om ringen" nu, som jag velat i flera dagar ( två... ) men jag har inte kommit för mig att hämta filmerna. Konungens återkomst gick nyligen på fyran, så den såg jag. Bra grejer det.

Måne i mörkret. Inte idag.

Inga kommentarer: