4 januari 2009

Nu är det ett nytt år

Hej hej


Jag har inte skrivit på en halv evighet, men jag har bara inte tyckt att jag velat göra det. Har sett på en hel del film istället. Men det behöver jag inte skriva om yttligare.

Här är lite bilder från julen, förra året. Det är det ju, även om man skulle vilja säga "i år". Men det är 2009 nu, så man får anpassa sig. Jag har haft trevligt under jul och nyår.
En liten diodlampa.
Gott nybakat bröd lagom till jul.
En julkula. Gillar dem röda bäst, med guldglitter. Finfint.
Julgranen. Finare än när man var 7 år och ville hänga upp 1000 smällkarameller längst ned för att man inte nådde högre upp. Granen blev fin.

Åkte till Vetlanda några dagar. Fanns fina kristallkronor där, här är en av dem. Det var kallt där, i Vetlanda. Men vi var mest inomhus. Fikade mycket.
Den här bilden är väl lite arrangerad, för varkan jag eller min syrra är bra på att spela piano. Men det ser väl rätt bra ut på bild för då hör man inte hur det lät...
Fika, fika. Vi satt bredvid den öppna spisen och fikade loss på kakor och bullar. Gottgott.
Har inga bilder från nyårsafton för jag tog inte med kameran. Ångrade mig senare. Men det man behöver veta är att det var många fyrverkerier, det skickades iväg två sk ufo ( undentified flying object ) -ballonger och det åts mycket gott. Middag, godis, paj, glass. Mums.

Inga kommentarer: