8 juni 2009

Bruce Springsteen den 7 juni

Hej hej!

Igår var sista kvällen för Bruce Springsteens spelningar här i Sverige, för den här gången. Tre kvällar på Stadion, och på söndagen när den sista spelningen var så var jag där! Superkul. Hade aldrig varit på hans konserter förut, men nu blev det ju ändring på det.

Det var mycket folk, såklart, och fint väder faktiskt. Inte kallt som de andra kvällarna.

Han spelade en hel del bra låtar, men ibland tyckte jag att han kunde byta ut några av dem. Men eftersom att han aldrig spelar samma låtlista som konserten innan så kan man ju inte höra allt på en konsert.

Han for omkring och plockade upp skyltar med önskelåtar. Bandet måste ju vara extremt synkade om de ska spela en låt så där hips vips utan repetition. Roligt roligt.

Värsta motionspasset med en massa hoppande i ca 3 timmar. Man var rätt trött i benen sen, och dötörstig. Jag hade ine druckit någonting på ca 8 timmar, och så hoppade man där i de flesta låtar. Men det var jätteskoj och det måste man ju göra om.
Bilderna är rätt suddiga, men det var svårt att fota. Fotograf: pappa.

5 kommentarer:

Moa sa...

Han är så bra=) hade du bra plats?Innaför de första gallret?Isånafall när börja du köa?

Jag hamna bakom andra gallret:(

Moa

Hanna sa...

Kom in ca 3-4 meter från scenen. Började köa vid 16.20, ungefär.
/hanna

Moa sa...

Oj=) Trodde folk börja köa på morgonen för att stå där :D Sover inte vissa i kön över natten?


HAr betämt mig för att stå längst fram om han kommer till sthlm nå mer :)
/Moa

Hanna sa...

Nån hade visst stått där sen i lördags, men det var till i torsdags tror jag. Men man behöver nog inte vara där så mycket tidigare om man vill stå längst fram. Kanske en halvtimme/timme innan jag kom.

:D

Moa sa...

Okej=) Bra att veta. Jag ville stå tidigt typ från 12 men mitt kära sällskap ville inte de.Och helt själv ville jag inte stå:P

Hoppas han kommer nästa år.Fast att de kanske inte blir sthlm.