17 juni 2009

Sommarlov

Hejsan svejsan!


Idag, när det tillslut ser ut att kanske bli vettigt väder här, så åker jag iväg till Båstad. Men man ska inte klaga. Igår låg jag i hamocken hela dagen och sträckläste "Änglar och Demoner" som jag köpte i förrgår. Tog mig inte så värst lång tid att läsa ut den. Men hittar man en bok som man verkligen fastnar i går det som på räls. Sidorna bara svischar förbi. Hehe.


Rekommenderar verkligen boken, "Änglar och Demoner" som sommarläsning. Precis som filmen är den spännande rakt igenom och håller ett högt tempo samtidigt som man lär sig lite om Rom, konst och lite annat historiskt.


Se filmen också om du inte sett den, för om du inte sett den har du missat en av sommarens höjdpunkter förutom nya Harry Potter som jag har rätt höga förväntningar på, även om det är samma regissör som till förra, som var en smärre besvikelse.


Så, i sommar finns det ju en viss lista som ska göras.

>Äta Bjäreglass

>Stranden (bada, sola och äta glass)

>Hovs Hallar

>Kattvik

>Helsingborg med Sofiero och Fredriksdalsteatern

>Fika

>Frukost på altanen

>Allsång på Skansen+Morden i Midsomer=Tisdagkväll

>Läsa ut minst en bok, i mitt fall "Da Vinci Koden" som jag fortsatt på nu och troligen en annan bok också

>Bara lata sig och göra ingenting


Det är lite sånt man kan göra när man ska vara i Båstad ett tag. Det ska bli så skönt. Ingen motorväg, stora asfalterade städer med 100000000000000 bilar. Bara havet, Båstad och stugan. Mysigt värre.

Inga kommentarer: