11 juni 2009

En dag i stan

Hej hej!

Idag var vi in till stan med klassen för lite gemensam, mysig utflykt. Vi åkte till Djurgården och Waldemarsudde och gick omkring där lite. Fotograf: Tilda

Åt lunch på en brygga med finfin utsikt. Det kom några svanar som inte precis var skygga. Fotograf: Anna


Sen gick vi vidare och kom till ett kul träd. Det var gammalt, och jag gillar såna träd. Fotograf: Tilda

Vi fortsatte vår lilla tur och gick tillbaka mot busshållplatsen. Fortsatte till Gröna Lund där det var hiskeligt med folk. Vi gick inte in på Grönan. Hann med en båt till slussen. Fick finfina bilder på vägen, bl.a. denna. Fotograf: jag.

När vi kom till slussen splittrade vi oss. Dagen förklarades som över, för att vara gemensam med klassen iallafall. Jag, Anna, Dessi och Tilda gick iväg mot Katarinahissen. Fotograf: jag.

Vi gick upp mot Söder längs Götgatan där det var fullt med gulliga butiker. Jag är inte en stadsfantast, så jag hade faktiskt inte varit där. Men så kan det vara. Det var finfint iallafall. Vi var där ett tag innan vi kom till Medborgarplatsen där vi åt glass. Jag åt kulglass > daim + polka i strut. De andra åt mjukglass. Annas såg lite different ut inuti. Fotograf: jag.

Det var en kul dag med klassen i stan. Imorgon är det skolavslutning! Sedan är det sommarlov och Båstad i en månad. Men inte än.

Inga kommentarer: