2 juni 2009

A view to a kill = Levande måltavla

Hej!


Eftersom att vädret inte var prima idag så tyckte jag att det kunde passa med en bra film. "Levande Måltavla" låg framme, så jag tänkte 'den kan man ju se'. Så då gjorde jag det. Har du sett den? Om inte, se den! Typ femtonde gången jag såg den. Eller nåt sånt. Hehe.


Jag fick lite Bond-fnatt så ska skriva lite. En recension av filmen jag just sett skulle väl funka.


LEVANDE MÅLTAVLA

Med Roger Moore i sin sista Bond-film. John Glenn regisserar och filmen kom 1985.


James Bond (Roger Moore) har på uppdrag åkt till Sibirien för att hämta ett mikrochip som den nu dödade kollegan 003 lyckats ta från ryssarna. Väl tillbaka i London har Q (Desmond Llewelyn) upptäckt att det stulna mikrochipet som är mycket sällsynt och egentligen bara ska finnas hos britterna, har producerats av Zorin Industries, som ägs av Max Zorin (Christopher Walken).


När Bond skickas iväg för att ta reda på hur Zorin fått tag på deras chip märker han att det inte bara handlar om att få hästar att vinna lopp som Zorin har dessa chip. Zorin planerar att bli den ledande producenten av mikrochip, och för att bli det måste Silicon Valley som producerar mest mikrochip förstöras. Zorin har en ond plan i verket, och tiden är knapp för Bond att stoppa honom innan tusentals dör och en del dal förstörs.


Filmen är bra, fortfarande efter att man sett den så många gånger. Om det inte varit för att Roger Moore är alltför gammal här, så skulle det här vara min favorit, men tyvärr så är den typ 3:a eller nåt (det växlar, man ändrar ju åsikt då och då) för en för gammal Bond blir lite fel.

Christopher Walken är bra i sin roll som knäppt experiment. Det här är bra grejer.

Inga kommentarer: