14 juni 2009

Mysdag

Hejsan!

Idag har varit en slappdag. Har gått runt i samma kläder hela dagen och såsat. Det har regnat idag igen, man undrar ju hur länge det kan hålla på. Men det frågade man sig sommaren 2007 också, och då var det tre veckor med ösregn i streck.

Har myst och sett på "Åskbollen", ätit jordgubbar och börjat läsa den hittills spännande "Da Vinci Koden" av Dan Brown. Fick lust att se om "Änglar och Demoner", men ska inte göra det för då kommer jag förstöra minnet av den. Borde nog läsa den föra "Da Vinci Koden", eftersom att den kom först. Hmmm... då måste jag pallra mig till biblioteket. Det orkar jag inte med, inte nu när jag är så inne i den här boken. Svåra problem man har...

Har hittills bara läst till sidan 49, men har inte läst så länge. Den är redan spännande, så jag vet inte om jag vill slita mig ur den och börja på Änglar och Demoner som jag just sett, och kommer ihåg typ allt från. Men boken är ofta olik filmen.

Men om jag lånar boken på biblioteket här så kommer jag inte kunna lämna tillbaka den i tid eftersom att jag ska till Båstad. Och om jag lånar den i Båstad så tar det sån tid innan jag kommer dit. Vill ju läsa nu. Hur ska jag göra? I-landsproblem... Men just nu är det ett litet problem.

Inga kommentarer: