21 september 2009

Fluffiga frallor

Hejsan svejsan!



Igår, innan picknicken, bakade mamma och delvis jag fluffiga frallor. Mums. Mamma gjorde degen men jag hjälpte till att kavla och sånt. Strödde på vallmofrön på hälften av frallorna så det blev gottgott!
Receptet var ett recept på franskbröd på baksidan av paketet till Vetemjöl Special från Ica, tror jag. Inte hundra procent säker, men jag tror det. Där kan du se isåfall. Alltså, det användes specialmjöl för att det skulle bli extra fluffigt och så.
Sen njöt jag av en mumsig nybakt fralla med smör och ett glas härlig blåbärssoppa som mamma också gjort. Hemgjorda grejer här! Så underbart gott med nybakt bröd där smöret smälter långsamt och gott. Mums. Frallor forever säger jag bara, hehe.


Ser det gott ut, eller ser det gott ut? Det var gott.

Inga kommentarer: