26 september 2009

Mazarin och Helgonet

Hej hopp!



Jag vaknade irriterande nog sju imorse men lyckades otroligt nog att somna om. Sen åt jag frukost och såg på film som jag brukar på helgerna haha. Såg om "Shall we dance", så kul så kul! Sen hjälpte (?) jag pappa att montera en möbel från Ikea. Ett litet rullbord. Efter lite pysslande och sånt så åt vi lunch, gick på promenad och sen slöade vi lite framför tv:n. Det är faktiskt tillåtet på helgen. Drack flädersaft och åt en mumsig mazarin.
Pappa drack ur sin Elvis-kopp. Elvis i tung guldkostym, festligt.
Såg två avsnitt av fenomenala "Helgonet". Efter att ha sett alla färgavsnitt och de två filmerna så ser vi nu de svartvita avsnitten. Klart att det är roligare med färg, men det går finfint med svartvitt. Kanske Miami och det blå vattnet skulle ha varit roligt att se i färg, men nu är det som där är och avsnitten var bra. Har du aldrig sett "Helgonet" så har du verkligen missat något. Som James Bond-filmer i kortform, hehe. Med Roger Moore som jag träffat, så himla coolt. Men ska inte gnata på om det nu.
Ikväll ska jag se "Blåsningen" med Paul Newman och Robert Redford. Orkar inte med "Här är ditt liv" som förra gången var dötrisst. Delvis för att det typ bara var gamla gubbar som diskuterade fotboll, och delvis för att jag inte är så sportintresserad, så det var inte riktigt ett avsnitt i min stil. Men det blir film istället ikväll. Den 6 oktober börjar förresten "Desperate Housewives" igen på 5:an som annars mest visar skräp. 21.00 alltså, jag ska sitta bänkad, hehe.
Inlägget hamnade förresten under filmsnack om någon detaljintresserad filur undrar. Helgonet är inte film, utan tv, men nu går det inte på tv just nu så det blev filmsnack eftersom att det är lite filmaktigt ändå, ha överseende. Onödigt att jag skrev det där, men tyckte att det böhövdes av någon okänd anledning.

Inga kommentarer: