19 september 2009

Picknick tomorrow

Hejsan!



Lyssnar på Bruce Springsteens fartiga version av "Double shot of my baby's love", live. Tjohoo tjohej! Den borde du lyssna på. Älskar introt. Härlig musik, så ska det låta! Själv skulle jag nog hoppa som en galning i en sån låt på konsert, om jag stod där jag inte var den enda som studsade som en studsboll, hehe. Gjorde det på konserten den 7/6 i år, hoppade mycket alltså. Hehe. Motion. Annat intro jag avgudar är i "Spirit in the Night", pappa tyckte att jag blev helt insnöad i den i somras. Spelade den hela tiden. Hihi.

Jag och mamma tog en mysig och avslappnande promenad ute bland träd och kor. T'änkte att det skulle vara mysigt med en picknick, så jag frågade vännerna om de kunde hänga med på knyt-picknick. Hittills har tre sagt att de kan. Ska bli kul. Längtar till imorgon.

Igår blev det en slökväll med en 200 grams mintkrokant-choklad och tv-tittande på SVT hela kvällen. Först var det roliga Doobidoo, som jag för övrigt tycker är perfekt fredagsunderhållning. Trevligt, roligt och så kan man få lite överskottsenergi och vara lite väl inne i programmet. Sen var det halvdana Skavlan, inte trodde jag att Liv Ullman var norsk. Men så fel man kan ha. Cate Blanchett såg lite lagom fnissig ut när det sändes från Australien. Till slut var jag rätt trött och orkade inte släpa mig iväg och göra något annat än att se den överskattade "Dirty Dancing" med nyligen bortgångne Patrick Swayze.

Inga kommentarer: