16 september 2009

Håller på att bli förkyld

Hejsan hoppsan!


Sitter i mysig morgonrock medan Ringo Starr sjunger Carl Perkins "Honey Don't". Gillar melodin. På nedervåningen skriker, kraxar, sjunger och babblar sökande till Idol. Såg lite medan jag åt en sen middag. Har varit på föräldra & elev-möte i skolan.
Vi snackade om en eventuell klassresa och jag som är lite entusiastisk anmälde mig till en kommitté för att organisera och sånt. Får hoppas att det går bra. Mötet gick som jag trott över tid, så det en försenad middag framför tv:n med mor och syster. Mysigt med levande ljus och sånt, men inte världen mest glamourösa middag, pasta med skinka och ärtor. Hehe.
Många i klassen håller på och hostar och snorar märker jag, förkylning på väg. Hoppas att mina dagliga fruktintag hjälper mitt kära immunförsvar så att jag inte behöver missa skolan för att ligga och snora i sängen. Men vem vet?

Inga kommentarer: