14 september 2009

Musik och skola

Halli Hallå!


Sitter här och lyssnar på lite bra musik. För tillfället Smokey Robinson & The Miracles med "You really got a hold on me", en sån bra låt. Skulle jämföra lite med Beatles version. Beatles gör den inte riktigt lika bra.

Har gjort NO, massor av SO och en del matte idag. Så jag är lite stolt, haha. Skriver en slags dagsboksberättelse på SO:n, om någon under en viss tidsperiod. Jag skriver om Elisabeth av Österrrike-Ungern som levde på 1800-talet. Har råkat skriva 22 handskrivna sidor hittills, och det fick bara vara 10 sidor på datorn. Jisses. Får korta ned berättelsen lite, men jag har liksom en del kvar. Typiskt...
Såg den kvarvarande Fred & Ginger-filmen igår. Recension finns på bloggen. Bara att läsa och bli tipsad. Hehe. Lyssnar för tillfället på Beatles underbara version av "Anna (Go to him)". Riktigt bra låt. Ibland undrar jag hur låtskrivarna (det är inte en Beatles-låt förresten) kan komma på så bra melodier. Som t.ex. i "Every little thing", "Anna (Go to him)" och i verserna i "When I get home". Det är en verklig gåva. Inte kan jag komma på sånt, nej nej. Skulle vara kul om jag kunde.
Nu: "Baby it's you". Gullig låt. Beatles version. Tjoho tjohej leverpastej.

4 kommentarer:

Bannanas sa...

Shit hur orkar du skriva så mycke! xP
Måste höra den där låten Anna xP

Anonym sa...

Hej Hanna,

jag gillar din blogg och har en förfrågan. Finns det en mail jag kan nå dig på?

Vänligen,
Anna

Hanna sa...

Kul, båda ni som kommenterat heter Anna :P Till Anonyma Anna: bara nyfiken, men varför vill du veta min mailadress? MVH Hanna tack för kommentarerna förresten. Alltid kul :D

Hanna sa...

Förresten, vem är du exakt, man är ju lite försiktig i denna rörig värld.