21 september 2009

Picknick i det gröna

Hej hopp!



Igår, söndag, efter frallbaket så for jag och Jojjo iväg på finfina cyklar för att möta Anna och ha picknick. Lördagkvällen satt jag och organiserade allt medan en tråkig Svennis fick gå igenom sitt liv med en glasögonbåge-bitande Ingvar Oldsberg i "Här är ditt liv". Så till sist var det fixat och jag kunde slappna av.
Så jag åkte till Jojjo vid tvåtiden och sen åkte vi vidare tillsammans på våra icke-mountainbikar. Hehe. Jojjo ville klappa de flesta djur så jag fotade henne en hel del. Men de bilderna visar jag icke här. Vi mötte Anna bland kor och barnfamiljer och sen åkte vi ut längs en mysig grusväg.
Det är så skönt att se åkrar och träd passera. Älskar att cykla, om det inte är för många uppförsbackar. Men det tycker nog de flesta. Uppförsbackar är ingen hit, speciellt inte när ens ena pedal sitter snett och halvt av, vågar inte ta i riktigt. I somras föll den ena av i en uppförsbacke, lågpriscykel...
Bilden, ansiktena ser skumma ut, men jag experimenterade lite i paint och larvade mig med anonymitet.
Vi hittade en mysig plätt där vi satte oss på en liten filt och packade upp allt. Det var knyt-picknick så vi hade med oss olika saker. Jag hade med mig jordgubbssaft, typ 3 liter. Haha. (Blandad med vatten alltså, inte koncentrerad.) Jojjo tog med sig en smarrig sockerkaka och Anna hade med sig chips.
Vi spelade 500, som jag brukar spela med familjen när det är varma sommarkvällar i Båstad. Anna vann med 510 poäng, Jojjo fick typ 435 eller liknande, och jag förlorade gigantiskt med 155 poäng. Men jag får skylla på att: 1. Jag är kass på kortspel (men tro inte att du kan lura in mig i poker med höga insatser, jag är inte dum haha). 2. Blev anfallen av galna trollsländor. 3. Jag blev virrig av all saft.
Så löjlig jag är, skyller på allt möjligt. Men, jag förlorade alltså.
Bild: Anna fotar trollslända.
Senare, efter typ två och en halv timmes sittande på filten, så började vi dra oss tillbaka. Anna och Jojjo gick in till tjurarna och Jojjo sprang lite för det blev rätt våldsamt, haha. Eller inte, men det kunde kanske ha blivit. Anna berättade att man inte ska springa, då blir det jakt. Hon stod kvar och såg skräcken i vitögat, hihi. Sen åkte vi hem, och där fick jag efter några timmar supergod potatiapalt. Mums. En sån bra dag.

Inga kommentarer: