15 mars 2009

En konstig trollkarl och morgonpromenad i slasket

Hej svej!


Idag är det dagen efter igår. Dagen efter Melodifestivalen och en halv ask apelsin-Noblesse. Dagen efter två goda lövbiffar och två glas coca cola.


Jag ställde faktiskt klockan för att orka mig upp 07.15 idag för att se på "Trollkarlen från Oz" på TCM. Den var inte bra. Men jag tycker att det är en sån film man måste se, annars är har man missat en klassiker. Den var konstig och lite seg, men Fågelskrämman var lite kul.


Jag och min fader tog faktiskt en promenad runt 10.00 idag på morgonen, det var friskt tycker jag. Men blev litie blöt om fötterna för det är så mycket slask. Sen gick jag runt vid vårt fina träd som verkar se livets höst. Man blir lite ledsen för det är ett väldigt fint träd. Under har snödropparna kommit i blom och andra blomster är på väg upp ur jorden. Härligt.

Inga kommentarer: