22 mars 2009

Förkyld

Hejsan!


Idag är det söndag, men inte precis som engelskans sunday... Ingen sol idag inte. Har försökt kurera mig mot min förkylning som fått mig att typ slösa upp alldeles för många näsdukar. Så jag försöker att bli kry till imorgon när det är praodags för mig.


Jag och mamma pallrade oss iväg till bussen och provade vägen som jag ska ta till praoen. Det gick lätt. Sen åkte vi hem och jag åt en kall kolakaka. Mums. Tog upp en del muffins som vi ska äta efter middan ikväll. Bär-och-smulmuffins med vaniljsås ska det ätas. Men först kyckling.


Ska försöka rita ett helt okej porträtt på Ginger Rogers. Försökte igår, men det gick inte så bra. Ska rita av en annan bild istället.


Om du vill veta hur nuet ser ut här hos mig:

Jag sitter inlindad i en färgrann filt framför datorn, mamma läser tidningen. The Express som den skulle heta på engelska. Min syster är ute och far... Eller mer, har gått till skolgården.


Såg förresten "Vittne till mord" idag. Helt okej, men lite småseg när han latar sig hos amishfolket i filmen. Lite osammanhängande men den var helt okej som sagt.


Handlar kortfattat om en amishpojke som heter Samuel som bevittnar ett mord och så blir han och hans unga mamma Rachel skyddade av polisen John ( en ung Harrison Ford ). Men så blir han dödligt skadad och de sköter om honom i sin amishby. Där försöker de hålla sig gömda från skurkarna som John samtidigt försöker sätta fast.

Inga kommentarer: