23 mars 2009

Första praodagen färdig

Hej hej!


Jag har en lugn praoplats. Det är ett litet, ljus kontorshus. Mysigt. Hade det rätt bra där jag sorterade tidningsutklipp. Fick en liten rundtur och sedan tog man tag i pappersarbetet. Jisses vad papper det var. Men jag sorterade allt och så fick jag gå. Kom hem som på en vanlig skoldag men imorgon kanske det blir lite längre.
Jag anser att jag har en väldigt bra praoplats. Och det är ju bra.


Kom hem och åt lite hallonkräm. Sen spelade jag filmmelodier för pappa för att han skulle gissa vilken film det var. Han var väl rätt duktig, men det är så svårt ibland att hitta på filmmelodier. Fick upp öronen för Star Wars-temat efter att Laila Bagge dansa paso doble till dem > the dance.

Här är annars lite fin filmmusik. Lyssnar på musik från den underbara Hitta Nemo, så vackert. Man kan se filmen framför sig. En av mina favoriter.
Här är lite musik, länkar: ( plus betyg, inom parentes. Maxbetyg är 10 ) ( och av vem som gjort den )

>Hitta Nemo ( betyg 6 ) ( Thomas Newman )
<Titanic ( betyg 8 ) ( James Horner )
>Titanic- lämnar Southhampton ( betyg 8 ) ( James Horner )

<Star Wars ( betyg 5 ) ( John Williams )
>Indiana Jones ( betyg 5 ) ( John Williams )
<Something for cat, från Frukost på Tiffany's ( betyg 6 ) ( Henry Mancini )
>Mr. Yunioshi, också från Frukost på Tiffany's ( betyg 7 ) ( Henry Mancini )

Kanske du inte visste det, men John Williams är ju ett geni inom filmmusik. Harry Potter, Indiana Jones, Star Wars, Hajen, Jurassic Park... Han och Steven Spielberg har sammarbetat mycket har jag märkt. Det säger även wikipedia.

Inga kommentarer: