16 mars 2009

Lite av varje

Hej hej!


Idag var det ännu en dag i mitt liv. Vi fick se på "Rädda menige Ryan" i skolan. Inte hela för det hanns inte med, men vi ska se klart den på torsdag har jag hört. En krigsfilm av herr Spielberg.


Idag fick min syster ett anfall och skulle absolut baka. Så hon bakade kolakakor, goda blev de. Med lite assistans av mig eftersom att lillasyster+ugn=inte bra. Hon är två år yngre än mig, men eftersom att jag är smartare så vet jag ju hur man använder ugnen, vilket hon tydligen inte hade så mycket erfarenhet av. Kolakakor som sagt, gott gott. Recept.


Tydligen ska 4:an visa Star Wars, som jag tänkt se så länge men blir liksom inte av. Men det var typ den nyaste, och det kan jag ju inte se. Ska se dem i den ordning de kom, även om de tre nyaste utspelar sig innan. Men jisses vad töntigt det ser ut på bilden. Jag är inte precis en sci-fi fantast, men man måste ju se dem, det är liksom ett måste för en filmmänniska.


På tal om annat kan man ju fråga sig vart alla musikaler tagit vägen. Varför gör man inte musikaler som förr i världen? Mamma Mia kom nyligen, men annars då? Om jag fick göra film skulle jag göra en massa musikaler, men icke. Inte nu. Kan man inte göra lite filmer som "Top hat", "Swing time" osv...?


Bilden ser rätt löjlig ut, men filmen är faktiskt bra. Swing time.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag <3 kolakakor! :D