13 mars 2009

Målade idag, igen

Hejsan!


Idag är det fredag. Känns som att det nyss var det. Hade eget val, med parallellklassen C. Det märktes inte för alla delade upp sig sen. Min klass, och C, fick veta att min klass gått vidare till en grej, Teknik 8:an. Vad kul. Hade även slöjd, lunch, engelska och till sist musik.

Slutade kvart i tre men jag stannade kvar och målade, on The Wall. Hade sällskap med Jenny som stickade på sina vantar. Stannade till 4, då var jag rätt hungrig för klantig som jag är tänkte jag inte på att ta med mat. Kom hem 5, för jag klantade mig med bussarna, så det kan gå.


Lyssnar på Supremes. Länkar till två låtar med dem: Come see about me, Stop! In the name of love.

Diana Ross, Florence Ballard och Mary Wilson heter dem där. Det kunde jag säga helt ur minnet. Men sen bytte de ju medlemmar hela tiden, kommer bara ihåg dem tre. Diana Ross ser rätt läskig ut. Skelögd, superspinkig och läskig hållning.


Ikväll är det... "Let's dance". Tjohoo. Ska äta hemmagjorda hamburgare till middag, men det blir sen middag för min en del år yngre syster ska ju dansa, och det där schemat har ju ingen logik. Vem sätter en träning då? Dumt. Mitt i middagstiden...

Hoppas förresten att Elisabeth Höglund åker ut.

Får bara för mig att sätta in en bild på Katherine Hepburn. Hon är cool och är en av tidernas bästa skådis, och nyligen ( 2003, tror jag ) gick hon bort. Så synd. Skrev ut en bild på henne i skolan. Denna bild:

Inga kommentarer: